Copilul tău își dorește să învețe să facă următorul Flappy Bird, Minecraft sau poate chiar versiunea Facebook din viitor?

KIDS LEARNING CODE este un program non-profit bazat pe voluntariat. Atelierele sunt menite să învețe copiii mai multe despre dezvoltarea unei pagini web, a unui joc sau a unei aplicații. Scopul inițiativei este de a învăța programare într-un mod atractiv, precum și de aduce împreună copii cu aceleași interese, dar nu în ultimul rând de a crea la final proiecte interesante. Folosim informațiile de pe Code.org, Codeacademy și de pe alte platforme educaționale, plus o parte din materiale le creăm împreună cu mentorii voluntari.

Care este scopul?

În cadrul fiecărei sesiuni participanții învață cât mai multe din domeniul ales, prin parcurgerea de module tematice distractive. Fiecare modul aduce noi provocări pentru a pune în practică ceea ce a fost învățat în sesiunea precedentă. Până la sfârșitul anului, participanții câștiga încredere și abilități esențiale pentru secolul 21.

Ce trebuie să știi?

  • Un mentor se va ocupa de un grup de 4-6 copii, iar grupurile de copii se vor forma în funcție de vârsta și limba vorbită.
  • Se pot înscrie un număr maxim de participanți, însă va fi și o listă de așteptare în cazul în care se mai eliberează locuri pe parcurs.
  • Predarea se va realiza prin intermediul unor platforme și gadgete-uri educaționale simple și usor de utilizat
  • Copiii vor face parte dintr-un program de motivare și de recompensare colaborativ si competiti, în funcție de evoluția și performanța obținută pe parcursul celor sesiunilo
  • Pe durata atelierelor om avea și mici pauze de energizare cu mișcare, apă și fructe 🙂

Tehnologii?

Vom explora pe rând mai multe limbaje de programare, pornind de la noțiuni de bază, cu accent pe dezvoltarea abilităţile de gândire logică şi rezolvare de probleme. Pe parcurs vom aborda teme de actualitate (Gaming, Mobile, Baze de date, Hardware). Pentru a face procesul de învățare mai distractiv și ușor vom folosi platforme de învățare precum Scratch, Thimble, Foxo.

Avem nevoie de Laptopuri?

Da, vă rugăm aduceți un laptop la workshopuri. Asigurați-vă ca laptopul are wireless, are bateria încărcată dinainte și are instalat un browser web standard, preferabil Chrome sau Firefox. Este nevoie de un laptop cu sistem de operare Mac OS, Windows sau Linux.

Platforme de învățare

Pentru a face învățatul programării amuzant și ușor vom folosi platforme de învățare precum Scratch, Thimble, CodeAcademuy, Alice etc.

Ce e Scratch?

Cu Scratch, îți poți poți programa propriile povești interactive, jocuri și animații și ai posibilitatea de a împărtăși cu cei din comunitatea online creațiile tale.

Scratch ajută copii să invețe sa gândească creativ, să facă conexiuni logice și să lucreze in echipă – abilități esențiale pentru viața în secolul 21.

Website: http://scratch.mit.edu
Vârsta: 7-12

PENTRU PĂRINȚI

Cerințe de sistem

  • Adobe Flash Player
  • Conexiune la Internet sau instalat Scratch 1.4 pentru utilizare offline
  • Cea mai nouă versiune de Chrome, Firefox sau Internet Explorer
  • Cum se salvează proiectele: Click ‘Join Scratch’ pentru a crea un cont sau ‘Sign In’ la linkul http://scratch.mit.edu

Ce este Thimble?

Thimble face extrem de simplu crearea si partajarea propriilor tale pagini web. Scrii și editezi HTML și CSS direct în browser, previzualizând instant ce lucrezi. Îți poți salva și stoca sau partaja proiectele finalizate cu un singur click. Este perfect pentru începători și experți în devenire 🙂

Website: http://thimble.webmaker.org
Vârsta: 9-17

PENTRU PĂRINȚI

Cerințe de Sistem

  • Conexiune la Internet
  • Cea mai nouă versiune de Chrome, Firefox sau Internet Explorer